Yazılım bakımı, Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsünün bir parçasıdır ve temel amacı, hataları düzeltmek ve teslimattan sonra performansı artırmak için yazılım uygulamasını değiştirmek ve güncellemektir. Yazılım bakımı şunları içerir: Optimizasyon, hata düzeltme, gereksiz özelliklerin silinmesi ve mevcut özelliklerin iyileştirilmesini içeren geniş bir faaliyettir. Bu değişiklikler gerekli olduğundan, değişiklikleri tahmin etmek, kontrol etmek ve yapmak için bir mekanizma kurulmalıdır. Yazılım bakımının temel kısmı, geliştirme sırasında doğru bir planın hazırlanmasını gerektirmesidir. Tipik olarak bakım, proje maliyetinin yaklaşık %40-80'ini oluşturur. Bu nedenle bakıma odaklanmak maliyetleri düşürür.
Şirketlerin odaklanması gereken başlıca yazılım bakımı türleri arasında hata düzeltmeleri (örn. güvenlik yamaları), geliştirmeler (örn. yeni özellikler) ve her sürümden önce kalite güvence testleri (örn. otomatik testler kullanarak) yer alır.
Yazılım bakımı, yazılımınızın en iyi şekilde çalıştığından emin olma sürecidir. Güncelliğini yitirmiş yazılımların yükseltilmesi veya değiştirilmesinin yanı sıra işletmenizin çalışmaya devam etmesi için hangi değişikliklerin yapılması gerektiğinin belirlenmesini de içerir.
Yazılım bakımı önemlidir çünkü işletmenizin kalbinin çalışmasını sağlar. Teknoloji değişmeye ve gelişmeye devam ettikçe, kuruluşunuzun yazılımı da değişir ve bu da sık sık güncelleme ve dikkat gerektirdiği anlamına gelir.
Yazılım bakımı, yazılımın düzgün ve verimli bir şekilde çalışmaya devam etmesini sağlamak için periyodik, devam eden ve bazen sürekli yönetimini içeren bir süreçtir. Aşağıdakiler için gerekli olabilir: